Dreng / mand20 år
Hej, jeg var sammen en pige i 3 uger ,hun elskede mig og jeg elskede også hende ,men jeg vidste også ik at hun har et hashmisbrug ,altså hun ryger hver dag om aftenen fordi hun siger at jeg kan ikke sove uden det ,fordi der nogle ubehalige tanker og hun vil gerne bare flygte væk fra dem og hun er altid træt ,sløvende ,kommer altid for sent i skole eller bliver bare fravær ,hun er også fuldstændig ligeglad med livet. hun sagde pludselig ,at hun mistede interresse fordi jeg har fortalt min mors død historie (mistede i 8 år). over whatsapp, hun sagde ,at jeg havde lyst til at fortælle mig ,når vi er sammen ,men hun sagde også ik nogen den gang, jeg spurgte hende ,Keder jeg dig? ,hun sagde nej ,hun sagde endda at hun ville gerne være der for mig ,men altså jeg tror at det er ikke en sund tanke, jeg synes at hashen påvirker rigtigt meget hendes liv.(følelser ,tanker ,adfærd)

Svar fra rusmiddelekspert Løkke Dee Vium
Hey
Hvor er jeg glad for at du skriver hertil. Tak for det.
Det lyder til at I har været meget forelsket i hinanden, og at I har været haft mange gode snakke. Det bekymrer dig at hun har et dagligt forbrug af hash for at holde negative tanker og følelser væk når hun skal sove, og når du ser konsekvensen af det, på fravær, hendes mentale tilstand, hendes humør og at hun trækker sig fra dig.
Jeg tror der er mange ting på spil og det kan være svært at navigere rundt i som kæreste og jeg tror det er meget vigtigt at du passer godt på dig selv. Du er gået ind i et forhold med en pige du virkelig godt kunne li men så er det kommet frem at der er et misbrug af hash. Det lyder til at der er mange lag af hende at kende til, måske både styrker og sårbarheder igennem livet.
Du beskriver meget flot mange af de negative konsekvenser der er ved hashrygning og jeg håber at hun en dag enten stopper op eller i hver fald søger lidt rådgivning, så livet kan blive lidt lettere.
Nogen gange opstår kærlighed i én time, 3 uger eller i meget længere tid. Jeg er sikke på at du er så ung at du en dag finder en ny kærlighed som er bygget på sandhed, åbenhed og masser af gode snakke om gensidig respekt.
Jeg ønsker dig alt det bedste
Løkke